אביב עוז, מטפל מוסמך

טיפול זוגי בשילוב טיפול פסיכולוגי

טיפול זוגי בשילוב טיפול פסיכולוגי

לעיתים זוגות רבים נמצאים בצומת דרכים ומוצאים את עצמם בסיטואציה של אי וודאות . אחת האפשרויות היא לפנות לקבלת טיפול זוגי המשלב גם טיפול פסיכולוגי.
אתם חיים בזוגיות מה זמן מה ואתם רואים את הקשיים אחרת? אם התשובה היא כן, הרי ניתן לראות כי קיימת בעיה שאינכם מצליחים לפתור בכוחות עצמכם וזקוקים לסיוע של איש מקצוע. בשלב הראשון כדאי להסכים כי יש בעיה ולהשאיר את הפתרון לידי איש מקצוע שיש ביכולתו לבצע אבחנה מדויקת תוך התייחסות למאפיינים שונים של כל אחד וביחד. לפרטים נוספים אודות טיפול זוגי לחצו כאן.

מתי מוצע טיפול אישי ופסיכולוגי

• הקשיים של אחד מבני הזוג גורמים לפגיעה בזוגיות: כאשר אחד מבני הזוג סובל מקשיים המשפיעים על המערכת הזוגית כדאי לשקול פנייה לטיפול. אותם דפוסי התנהגות פוגעים באיכות החיים של שני בני הזוג וגורמים לסבל רב. יתרה מכך, התגובה של בן הזוג לדפוס ההתנהגות עשויה להנציח או להחמיר את המצב הקיים. כך לדוגמא עשוי להיות מצב בו אחד מבני הזוג הופך למטפל של האחר ונוצר מצב בו הדבר גורם לפגיעה קשה בעצמאות. במקרה כזה, טיפול זוגי פסיכולוגי מסייע למצב של בני הזוג ועשוי למזער את המחיר בשל השינוי בהתנהגות.
• קשיים אישיים: עשוי להיות מצב בו קשיים אישיים משפיעים על הקשיים בזוגיות. כך לדוגמא אחד מבני הזוג חווה קשיים אישיים כאשר דפוסי ההתנהגות בין בני הזוג בעיתיים. במטרה לתת מענה לצרכים האישיים והזוגיים יש לפנות לקבלת טיפול אצל מומחה בתחום.
ישנם מקרים בהם ההמלצה ברורה- לעבור את שני הטיפולים יחד בשל הצורך לעבוד הן על הפן הזוגי והן על הפן הפסיכולוגי, אחרת לא יכול שום שינוי.

כיצד לבחור את איש המקצוע המתאים לצורך סיוע

זוגות רבים הזקוקים לעזרה מתלבטים בכל הקשור לבחירה של איש מקצוע בתחום. בשונה מתחומים אחרים בחיים, בחירת מטפל אינה בחירה פשוטה ורבים מוצאים את עצמם מתלבטים ארוכות טרם קבלת ההחלטה.
פסיכולוג קליני הינו איש מקצוע אשר עבר הכשרה רחבה והתמקצעות ארוכה. במסגרת עבודתו הוא מחויב לשמור על יושרה מקצועית. על מנת לאתר את איש המקצוע המתאים ביותר לטיפול בבעיה ניתן להתייעץ עם מכרים אשר פנו לאיש המקצוע וכך להיות רגועים יותר. ההמלצה היא לא להסס לשאול אותם כמה שיותר שאלות אודותיו על מנת שתהיה לכם האפשרות להרכיב תמונת מצב כוללת. יתרה מכך, ההמלצה היא לא להסתפק בהמלצות אלא להגיע לפגישה מקדימה. הגעה לפגישה מקדימה עם המטפל תסייע לבחון האם זהו איש המקצוע המתאים ביותר. במסגרת הפגישה בדקו האם אתם חשים עימו בנוח, האם הוא בעל השכלה רחבה בתחום, איזה שיטת טיפול עדיפה עליו? אותם פרטים יסייעו בבחירת איש המקצוע המתאים ביותר.

Exit mobile version