אביב עוז, מטפל מוסמך

טיפול פסיכולוגי רוחני

טיפול פסיכולוגי רוחני

אנשים רבים בימינו פונים לטיפול פסיכולוגי. בעבר, טיפול פסיכולוגי היה מושג מוכר רק בהקשר של מחלות נפש ובעיות חריפות, וכך נוצרה גם סטיגמה גרועה מאד על אדם שמקבל טיפולים על ידי פסיכולוגים. אולם כיום, הסטיגמה הזו הולכת ונעלמת. אנשים רבים מבינים שבעזרת טיפול של פסיכולוג או לכל הפחות ייעוץ פסיכולוגי ניתן להתגבר על קשיים רבים, גם קשיים יומיומיים ורגילים, שאינם בעיות של ממש, ולהעלות את רמת החיים מבחינה רגשית ונפשית.

שיטות של טיפולים פסיכולוגיים

ישנן גישות פסיכולוגיות רבות. כל פסיכולוג משתמש בשיטה שונה מעט, ועל המטופל לבחור בגישה שמתאימה לו ביותר. גם הפסיכולוג צריך להתאים את מהלכיו למטופל העומד מולו. הפסיכולוגיה הרגילה התפצלה לעשרות שיטות, כמו פסיכולוגיה התנהגותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה אנליטית ועוד. גם שיטות האימון האישי אשר נפוצות כיום הן נגזרות של שיטות פסיכולוגיות שונות.

טיפול פסיכולוגי רוחני

שיטה שונה מכל אלה היא השיטה של טיפול פסיכולוגי רוחני. חשוב להבין שלא מדובר על מיסטיקנים אלא בפסיכולוגים מומחים כי הפסיכולוגיה הרוחנית עוסקת בכך שלכל דבר אשר קורה לאדם ישנה סיבה כלשהי שאינה ברורה לעין ממבט ראשון, סיבה רוחנית כלשהי, אשר קרויה בפי רבים “קארמה”, או “גורל”. כאשר אדם חווה חוויה קשה או בעייתית, או אף כאשר הוא חש תחושות אשר מקשות עליו, הטיפול הפסיכולוגי הרגיל יבחש בתחושות אלה ויחקור את מקורן הנפשי, האימון האישי ינסה למצוא דרכי פיתרון, ואילו טיפול פסיכולוגי רוחני יכוון את האדם איזו סיבה יכולה להיות שהוא נבחר לקבל בעיה או ניסיון כזה, איזה דבר רוחני היה יכול להוביל אותו לתחושות שלו. טיפול פסיכולוגי רוחני פועל באמצעות דרכים רבות, כמו חשיבה, דמיון מודרך, הרפיה, מדיטציות ועוד, במטרה להתחבר לנפש ולרוחניות ולגלות את מקור הקשיים ואת הדרכים להתמודד עימם.

למי מתאים טיפול פסיכולוגי רוחני?

טיפול רוחני מתאים לאנשים אשר מחפשים את הזהות האישית שלהם, ומוכנים להשקיע לשם כך. הטיפול מתאים לאנשים אשר רוצים ומסוגלים להתחבר לרוחניות שלהם, ואשר מאמינים בה. טיפול פסיכולוג רוחני הוא טיפול שבו המטפל והמטופל פועלים ביחד להשגת המטרה, ולכן הטיפול מתאים רק לאלו שאכן חפצים לטפל בקשייהם ומוכנים לשתף פעולה עם המטפל.

Exit mobile version