אביב עוז, מטפל מוסמך

יועץ זוגי, איש מקצוע שמזהה משברים בזוגיות

יועץ זוגי, איש מקצוע שמזהה משברים בזוגיות

כאשר יועץ זוגי מציע את שירותיו המקצועיים הוא מציע זאת לאוכלוסיה רחבה מאוד של אנשים שיכולים להיעזר בו. כיום זוגות רבים נמצאים בנקודה בה הם צריכים יעוץ זוגי אך לא ניתן לעזור להם מכיוון שהם אינם פונים, לא ליעוץ ולא לטיפול. למרבה הצער ניתן לומר שרבים מדי פונים לפיתרון הקל יותר, מהרבה מבחינות, והוא הגירושין. מבחינת כל יועץ זוגי וכל מטפל זוגי, הפנייה לאנשים שנמצאים בזוגיות כזו או אחרת טובה לכל מי שנמצא באחד מן השלבים הבאים:

כאשר רק בן זוג אחד חושב שצריך טיפול זוגי

זוגות רבים נמצאים בשלב שבו הם רואים כי הזוגיות שלהם נמצאת במשבר והם שואלים את עצמם כיצד הם צריכים לנהוג. הזוגות הללו, כאשר שני בני הזוג נמצאים במצב בו הם מתלבטים על הדרך המשותפת במערכת היחסים הזו, זהו השלב בו כדאי לתת לאיש מקצוע להביע דעה, עד כמה שזה נראה כלא נכון. עדיין, אם שני בני הזוג מתלבטים, הבעיה נמצאת מול עיני כולם וניתן לדבר על כך. מצב אחר הוא כאשר רק אחד מבני הזוג מתלבט לגבי החיים ביחד. כאשר רק בן זוג אחד מתלבט בתוך הזוגיות הזו, יש בהחלט מה לשתף את בן הזוג השני ומומלץ גם ללכת ליעוץ זוגי, על מנת שניתן יהיה ללבן את המצב בין שני בני הזוג, להבין למה רק אחד חושב על הבעיה ומה עמדת בן הזוג השני, או בת הזוג, במקרים אחרים. כמובן שכל העניין הטיפולי קשור בסופו של דבר לאחד מבני הזוג או לשניהם, אך השורה התחתונה מציבה את שני בני הזוג בפיתרון.

לפתור כל בעיה של זוגיות בשיקוף

כאמור, אפשר לומר שלא תמיד חשובה הבעיה, אלא חשוב גם הפיתרון. כאשר אנו נמצאים הרבה מאוד זמן בתוך סיטואציה בה אנו מתחפרים עמוק מדי בתוך הבעיות שלנו, אנחנו לא תמיד מצליחים לחשוב על השלב שמעבר, להתעלות מעל לבעיה ולחשוב על הפיתרון. לכן, חשובה מאוד ההבנה שיעוץ זוגי יכול בהחלט לעזור. את הכלים הטובים ביותר שיכול להשתמש בהם יועץ זוגי ומי שמטפל בכך הוא שיקוף הבעיה. כל זוג ההולך ליעוץ זוגי מוכרח להבין שהבעיה שיש לו נמצאת ממש מתחת לאף, וההתבוננות בבעיה היא ההתחלה של מה שיכול להיות פיתרון לבעיה עצמה.

Exit mobile version