אביב עוז, מטפל מוסמך

קבוצות תמיכה וטיפול פסיכולוגי קבוצתי

מטפל רגשי אביב עוז

טיפול פסיכולוגי קבוצתי הוא בעל משמעות טיפולית בדיוק כמו טיפול של פסיכולוג מול מטופל אחד. את הקבוצות מנחה פסיכולוג ופסיכיאטר או עובד סוציאלי קליני. תמיד ינחו את הקבוצה שניים מהמומחים. בקבוצת טיפול אחת יהיו בין שבעה לעשרה אנשים לכל היותר, הסובלים מאותה בעיה.
בחירת אנשים לקבוצת טיפול ותמיכה חשובה מאוד. ההתאמה בין אנשי הקבוצה יקבע את טיב המפגשים והצלחתם לכן חשוב שיהיה מכנה משותף בין המשתתפים בקבוצה מסוימת, המכנה המשותף יכול להיות קבוצה של אנשים הסובלים מדיכאון או שהמכנה המשותף רקע דומה וגם בעיה דומה, קבוצה של מתבגרים או קבוצת ילדים. מפגש קבוצתי טיפולי מתקיים פעם בשבוע וכל מפגש נמשך שעה וחצי.

טיפול פסיכולוגי קבוצתי כאשר הבעיה המשותפת

הטיפול יהיה ממוקד בבעיה הספציפית לשמה באו המשתתפים. קבוצת תמיכה לטיפול פסיכולוגי קבוצתי שהבעיה המשותפת שלהם היא חרדה חברתית לא תטפל בבעית חרדה מסוג אחר. אם לאחד האנשים יש בעיה מורכבת יותר והוא סובל ממספר חרדות הוא ישובץ לקבוצה מתאימה אחרת או ישתתף בשתי קבוצות שכל אחת מהן מטפלת בסוג אחד של בעיה ממנה הוא סובל.
יתרונות של קבוצת תמיכה וטיפול פסיכולוגי קבוצתי היא ראשית בהכרה שאתה לא לבד עם הבעיה. החדר בו מתקיים המפגש מדמה את המצב הטבעי והיום יומי אתו מתמודד היחיד.

משתתפי קבוצת תמיכה עוזרים אחד לשני

האינטראקציה בין המשתתפים בקבוצה מספקת את הכלים להתמודדות עם המשתתפים האחרים בקבוצה שנמצאים בחדר ובהמשך הכלים הללו ישמשו אותו בחיי היומיום בסביבה הטבעית.
הלמידה מתוך התבוננות והקשבה לבעיות של משתתפי הקבוצה, עוזרת למטופלים ומלמדת אותם שיש דרכים אחדות להתמודד עם הבעיה. התמיכה מאנשי המקצוע ומיתר אנשי הקבוצה עוזרת ליחיד להתמודד ולהתגבר על הבעיה שלו. לרוב אנשים עם בעיות פסיכולוגיות מרגישים מאוד בודדים. הבדידות נובעת גם מהרצון להסתיר את הבעיה מבני המשפחה, מחברים ומעמיתים לעבודה, בקבוצה הוא מרגיש סוף סוף שהוא יכול לחשוף ולדבר באופן חופשי, כאן מבינים אותו, לא לועגים וגם נותנים לו כלים להתמודדות. למידה מניסיון מכמה אנשים התחושה שאני עוזר לאחרים שעוזרים לי, עוזרת למטופל להשתלב טוב יותר בחברה.

Exit mobile version