אביב עוז, מטפל מוסמך

אימון למנהלים ע”י פסיכולוג מומחה

אימון למנהלים ע”י פסיכולוג מומחה

ההצלחה של מנהלים מגיעה כשכל האנשים המעורבים מסכימים על מטרות ברורות שמקדמות את האינטרסים של שני הצדדים, כך שרק מרוויחים יכולים לצאת מכאן.
אם נסתכל על הלקוח. לפני שהארגון בוחר פסיכולוג כמאמן מנהלים הוא צריך לשאול את עצמו, מהי מטרת של אימון מנהלים? יש להתחיל עם מטרה ברורה של יעדים וכוונות ברורות לגבי שימוש באימון כמקדם מטרות חשובות.
כאשר רואים את האור בקצה המנהרה ויודעים מהי המטרה הסופית, צריך מערכת שתתמוך בתוצאות.
האינטרסים צריכים להיות מנוצלים על ידי שלושת הצדדים כך שהמטרות יעצימו את התוצאות של העסק או החברה שעוברת את האימון מנהלים.

תוכנית אימון מנהלים

כדאי להתחיל בתוכנית אימון מנהלים לאחר שהצוות הניהולי של החברה , הכיר בעובדה שזה מה שיעשה יותר סדר בתוך החברה ויביא אותה לגבהים ולא לדריכה במקום. כאשר האימון יתחיל עם המנכ”ל וההנהלה הבכירה ומשם ההשפעה של אימון אישי למנהלים מתפשטת לכל תחומי הארגון.
כאשר הצוות הבכיר עובד בצורה דקדקנית עם משמעת כך העובדים משמשים כדמויות חיקוי ותומכות.
תוכניות ה אימון אישי למנהלים זוכות לאמון החברות ורבים מהן מזמינות מאמנים אישיים למנהלים רבים מהמאמנים הם מנהלים לשעבר שצברו הצלחה רבה בזמן היותם מנהלים בעצמם.
מאמן שעושה עבודה טובה הוא מאמן שעוזר למתאמן להשיג מטרות מוסכמות , תוך כדי בניית ההכרה והכישורים הנדרשים כדי לאפשר התפתחות מתמשכת לחברה.
מאמנים מוצלחים נוטים לשאול שאלות חודרניות בכדי להבין את הפרטים הקטנים של החברה על מנת למצוא ולעזור במתן עצות, הכוונה ויעוץ.
אך אימון מנהלים נשאר כאומנות והוא מתורגל עם אנשים ברמה גבוהה של יכולת הבחנה חדה ודיפלומטית, שיפוט הגון ויכולת לתמרן קונפליקטים בהגינות.
יש אנשים הנוטים לחשוב כי אימון למנהלים הוא נועד לעזור ממצוקה בעסק אך רבים מבינים כי אין זה נכון. אלא שמיעת עצות מהצד של בעל הניסיון עוזרת להביא את העסק לרמה משופרת.

מי צריך אימון מנהלים

חלק ניכר של חברות או בעלי עסקים מתאימים לאימון מנהלים.וצריכים להבין מה התועלת שיכולים לקבל מהניסיון של פסיכולוג המתמחה ב אימון מנהלים.
המתאמנים צריכים להיות עם רצון לשיפור. המנהלים צריכים מוטיבציה והם צריכים רצון להתפתחות.
גם למנהל יש לקבל מאחרים ומבעלי הניסיון. גם המנהל צריך את התמיכה וגם המנהלים מכירים את החשיבות של האימון עסקי.
למעשה במהלך האימון מנהלים הלקוחות צריכים לוודא שהמנהל מעוניין ומחויב ל אימון אישי למנהלים ושהמאמצים יהיו מוערכים ומטופחים על ידי כל המערך החברתי הכולל.
לא לכל אדם אימון מנהלים מתאים .ראשית האימון מתאים לאלו שרוצים להקשיב לעצות של אחר ולקבל את הדעות והעצות מהצד. משקלם של הקשיים וחוסר הוודאות של אימון מנהלים נמוך יותר מהרווח בבניית ארגון שמרוויח מהתועלת התעסוקתית של העובדים.
כאשר האנשים הם אלו העושים את העבודה הארגונים יכולים רק להרוויח על ידי יצירת יחסים פתוחים יותר עם העובדים.

Exit mobile version