אביב עוז, מטפל מוסמך

אנדורפינים ומצבי רוח

אנדורפינים ומצבי רוח

מצבי הרוח שלנו נשלטים על ידי מולקולות זעירות שנמצאות ומיוצרות בגופנו, מולקולות אלה נקראות אנדורפינים והם חלק מקבוצת של חומרים כימיים שמופקים במוח.
אנדורפינים אחראים על מצב הרוח שלנו, כאשר נוצרים יותר אנדורפינים מהרגיל מצב הרוח מוגדר במרומם ושמח וכאשר יש חוסר נוטים בני האדם להיכנס לדיכאון.
רוב בני האדם אינם מודעים לגורמים אשר מניעים את מצבי הרוח ולעיתים מאמינים שניתן לשלוט על כך, ובעקבות כך אינם מעלים על דעתם טיפול פסיכולוגי או תרופתי כלשהו.

טיפול פסיכולוגי דינמי קצר מועד

טיפול פסיכולוגי הוא אחד מיני דרכים רבם המשמשים להפרעות פסיכולוגיות וביניהן טיפול בדיכאון, חרדות, טראומה ומקרים נפשיים רבים נוספים.
רבים נרתעים לפנות לגורם מקצועי כגון פסיכולוגים או פסיכיאטרים ולקבל את טיפול פסיכולוגי הראוי, אחרים אינם מודעים לאופן קבלת הטיפול ומרכיביו ולכן נמנעים מלקבל אותו.
טיפול פסיכולוגי מתבצע בהתאם למצבו של המטופל ונעשה בדרך כלל על ידי שיחות בין הפסיכולוג למטופל, במקרים אחרים ישנה התערבות תרופתית בנוסף.
סוג נפוץ של טיפול פסיכולוגי הוא טיפול דינמי קצר מועד והוא מבוסס על הגישה הפסיכואנליטית, שהיא אסכולה תיאורטית וטיפולית שמהווה חלק חשוב בפסיכולוגיה.
תחום העניין של גישה זו הוא תורת האישיות, כלומר גישה זו שמה דגש על מבנה האישיות של האדם וההתפתחות התקינה והפתולוגית של המבנה המתואר.
אופן הטיפול הדינאמי קצר המועד הוא לכל היותר שנה כאשר במהלכה נעשות פגישות שבועיות וכן המטפל מאיץ את האופטימיות בקרב המטופל על ידי התרכזות בנושא מסוים או בעיה ספציפית.

מדע חשוב לקבל ייעוץ פסיכולוגי לפני טיפול תרופתי

מעבר אל ייעוץ פסיכולוגי או טיפול שמעניקים אנשי המקצוע השונים, טיפול פסיכולוגי לעיתים יכול להתלוות יחד עם טיפול תרופתי, שילוב הטיפולים מהווה תהליך חשוב בטיפול הפסיכולוגי ויכול לסייע הן למטופל והן למטפל להשיג את מטרות הטיפול.
נוסף על השיטות הללו קיימות שיטות נוספות כגון טיפול התנהגותי, טיפול פסיכולוגי קוגנטיבי, פסיכו דינמי וכן תרפיה באומנות, וכמובן שיש להתאים את שיטת הטיפול עבור כל מטופל וזאת בהתאם לסוג ההפרעה ולחומרתה.
דרכי טיפול פסיכולוגיות רבות נעשות על ידי שילוב בין השיטות השונות וכמובן שילוב נוסף לעיתים של תרופות.

Exit mobile version