אביב עוז, מטפל מוסמך

דיכאון אחרי לידה

דיכאון אחרי לידה

נכון שהלידה היא רגע עוצמתי ביותר, נכון שהרבה פעמים הלידה מגיעה אחרי שנים של ציפייה ובמקרים נפוצים אחרים- אחרי תשעה חודשים של הריון מייגע ומתיש. בכל זאת, למרות שהיא וזהו כמובן דכאון אחרי לידה. למרבה הפלא, רוב הנשים סובלות מסוג מסוים של דכדוך אחרי לידה. מדברים אפילו על היקף של שמונים אחוז מהיולדות שסובלות מתופעה זו בסמוך ללידה. עם זאת, דיכאון אחרי לידה על פי מחקרים פסיכולוגים ניכר בהיקף מצומצם יותר אך לא פחות מדאיג. הרבה פעמים מיחסים את התופעות האחרונות לשינויים ההורמונאליים אך לא פעם, הסיבות הן מהותיות יותר ונובעות מתהליכי הלידה והריון עצמם.

דכאון אחרי לידה – עובדות מפתיעות

לפניכם כמה עובדות מפתיעות אודות דיכאון אחרי לידה שמפורסמים על ידי פסיכולוגים. למשל, דיכאון אחרי לידה לא חייב להתפתח סמוך ללידה. יותר מכך, ייתכן מאד שדיכאון כזה יתפתח לאחר מספר חודשים מהלידה (בטווח של שנה כמובן) ודווקא בקרב נשים שעברו לידה פשוטה יחסית ואין להן סיבה מוחשית שמובילה לדיכאון. כמו כן, דיכאון אחרי לידה יכול להיות מלווה בתחושות לא נעימות כלפי הרך הנולד. לבסוף, דיכאון אחרי לידה יכול להתפרש בתחילה כחוסר חיבור לתינוק, תשישות ותופעת לוואי של חופשת לידה משעממת. עם זאת, עם הזמן לא נשאר ספק וניכרת חומרת הבעיה.

למרבה השמחה

למרות שכל אישה אחרי לידה נתונה בסיכון מסוים להתפתחות של תופעה קשה זו של דיכאון אחרי לידה, ישנה גם בשורה משמחת לצד הסטטיסטיקות המאיימות. כך, כיום ישנה מודעות רבה לדיכאון אחרי לידה, לכן, ישנן שיטות רבות וזמינות יותר לטיפול. כמו כן, הרבה פעמים בעזרת תמיכה מתאימה וכן כדורים פשוטים למדי, ניתן לראות שינוי אמיתי ואף להעלים את הדיכאון לחלוטין.

המודעת לנושא של דיכאון אחרי לידה

בין אם את בהריון, במהלך ניסיונות להרות או אחרי לידה, חשוב מאד להיות מודעת לנושא זה של דיכאון אחרי לידה. המודעות יכולה להיות הצעד הראשון לקראת ההתמודדות עם הבעיה במקרה שהיא קיימת או שהיא תצוץ בעתיד. אם את חשה שאינך מסוגלת לעשות עבור עצמך, שתפי אדם קרוב אחר או פסיכולוג בחששות שלך. העיקר- לא להזניח!

Exit mobile version