אביב עוז, מטפל מוסמך

חרדות ורפואה סינית

חרדות ורפואה סינית

על פי פסיכולוגים רבים, כיום, חרדה נחשבת לאחת מההפרעות הנפשיות הנפוצות ביותר בעולם. מבחינה מגדרית, נהוג לשייך את החרדה דווקא לנשים. מחקרים פסיכולוגים שונים מצאו כי נשים יותר סובלות מהפרעות חרדה או דיכאון שונות מאשר גברים. עם זאת, גם גברים סובלים מהתופעה הלא נעימה ומההשלכות הקשות שלה. חשוב להבין שישנם סוגים שונים של הפרעות חרדה. שוני זה בסוג הפרעת החרדה, יכול להוביל לשוני מהותי בצורת טיפול פסיכולוגי. למעשה, החרדות עשויות ללבוש בגדים שונים ויש להתייחס אליהן בהתאם. לפניכם מעט פירוט על חרדות ורפואה סינית אך קודם לכן- מידע חשוב על סוגים שונים של חרדות.

סוגים שונים של הפרעות חרדה

הפרעת חרדה כללית היא כנראה החדרה עליה שמעתם. זוהי הפרעת שמלווה בחרדות חסרות בסיס שפוגעות ממש באורח החיים, באיכות החיים ובתפקוד. ישנן הפרעות חרדה שונות במקצת. למשל, הפרעת חרדה חברתית- זוהי הפרעה שמניעה את החולה ממצבים חברתיים ומפגשים חברתיים והיא עשויה להיות זוועתית לסובל. הפרעת חרדה המכונה – PTSD, הפרעת דחק פוסט טראומטית- נחשבת להפרעת חרדה המתפתחת בעקבות אירוע טראומאטי שכלל איום ממשי על החולה והיא מתאפיינת בין השאר בעוררות וחודרנות של מחשבות אודות הטראומה. כמו כן, ישנה פרעת חרדה מסוג OCD, המתאפיינת במחשבות אובססיביות ועוד. ישנן חרדות רבות ולמרבה הצער, הן לא נעימות בכל מצב. תופעות אלו מצריכות בדיקה על ידי פסיכולוג, הוא ייתן ייעוץ פסיכולוגי ואף יעניק טיפול פסיכולוגי מידי או פסיכיאטרי.

חרדות ורפואה סינית- מה הקשר?

אם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין חרדות ורפואה סינית ואלו טיפול פסיכולוגי הם מציעים, כדאי שתדעו שהרפואה הסינית נותנת מענה במגוון תחומים והיא גם רפואה ששמה דגש על מצב נפשי. לכן, הרפואה הסינית נותנת מענה גם למצבי חרדה. ניתן לומר שאפילו מענה מעולה שמסייע רבות בהחלמה.

השילוב בין חרדות ורפואה סינית- איך זה עובד?

מבחינת הרפואה הסינית , חרדות הן מצב בו הגוף עובר רעידת אדמה. רעידת אדמה זו היא ניתוק מהיציבות שלנו- האדמה. כדי לטפל בבעיה, נבחנים קריטריונים שונים כגון- דופק, תשאול ועוד. לאחר מכן יכולה להיבחר אסטרטגיית טיפול פסיכולוגי. למשל- דיקור סיני, תזונה מותאמת, שימוש בצמחי מרפא ועוד. הרפואה הסינית ידועה ביכולתה לשפר את איכות החיים. ישנם מחלימים מחרדות שמודים לרפואה הסינית על תהליך ההחלמה.

Exit mobile version