אביב עוז, מטפל מוסמך

טיפול בחרדות קשות

טיפול בחרדות קשות

חרדות קשות יכולות להיות משתקות ואף לעיתים לפגוע בצורה בלתי הפיכה באורח החיים של כל אחת ואחד מאיתנו. לכן חשוב מאוד לקבל טיפול בחרדות קשות במהירות האפשרית, ומיד לאחר שהבנתם כי אתם סובלים מחרדות אלה. ברוב המקרים הטיפול יכלול בתוכו מפגשים אינטנסיביים עם פסיכולוג על מנת לאתר את שורש הבעיה שגרמה לחרדות. עליכם להבין כי גם אם אינכם רואים באופן ברור את שורש הבעיה, חייבת להיות סיבה שבגינה החרדות פרצו. לכן טיפול בחרדות קשות מתחיל בשיחות ערות שמטרתן העיקרית היא לחפור בעבר ולאתר את הסיבה לחרדות. ברגע שמאתרים את הבעיה ואת הסיבה לחרדות, הרבה יותר קל להפחיתן ולעיתים אף להעלימן באופן מוחלט.

החשיבות של שיתוף הפעול בעת טיפול בחרדות קשות

אחד מהדברים החשובים ביותר בכדי לטפל בחרדות זה שיתוף הפעולה מצד המטופל. לא פעם מטופלים אשר מגיעים סגורים ומפוחדים מחייבים את המטפל לעבוד קשה יותר וכך אורך הטיפול מתארך. שיתוף פעולה מלא מצד המטופל יכול להביא לטיפול יעיל ופשוט אשר בתוך מספר שבועות כבר מניב תוצאות. אך לצערנו ברוב המקרים טיפול בחרדות קשות איננו פשוט עקב הפחדים והמטענים שאיתם מגיעים המטופלים. אפשר לדמות את זה לסוג של שריון הגנה אשר צריך לחדור לתוכו מבלי לשבור או לסדוק אותו. ברגע שחודרים את השריון הטיפול הופך להיות הרבה יותר קל ועם תוצאות שנראות לעין באופן הרבה יותר ברור.

טיפול בחרדות קשות ללא תוצאות

חשוב מאוד להבין כי טיפול בחרדות בין אם הן קשות או קלות לא תמיד מניב תוצאות באופן מידיי. לא מדובר בכישוף או בנוסחת קסמים, מדובר בעבודה קשה שכוללת בתוכה המון שינויים והחלטות משותפות. לכן חשוב מאוד להתאזר בסבלנות כאשר מקבלים טיפול מהסוג הזה ולא להתייאש. בסופו של יום כל אחד מהצדדים רוצה בהצלחת הטיפול, ורק שיתוף פעולה וסבלנות יובילו אתכם כל הדרך אל התוצאה המיוחלת. כמובן שתמיד תשתפו את המטפל שלכם בתחושות ובהרגשות שלכם, זהו כלי חשוב להצלחת והפיכת הטיפול ליעיל יותר.

Exit mobile version