אביב עוז, מטפל מוסמך

טיפול פסיכולוגי קצר מועד

טיפול ocd

נתונים סטטיסטיים מראים שיותר ויותר אנשים פונים לטיפול או ייעוץ פסיכולוגי כלשהו. יש שיידרשו בהתאם למצבם לסדרת טיפולים ואולי מעקב רצוף לאורך תקופה ויש שעבורם המענה והסיוע יהיו קצרים וממוקדים יותר.
טיפול קצר מועד, משמעותו לרוב לא במפגש אחד בלבד, אלא בסדרת פגישות בודדות במשך פרק זמן לא גדול, שנועד להשיג תוצאות לרוב לבעיות נקודתיות.
האם מי שפוטר מעבודתו ולפתע חש בסימני מצוקה כלשהם חייב במעקב צמוד וטיפול מעמיק אצל הפסיכולוג?

למי מתאים טיפול פסיכולוגי קצר מועד

מי שיצא לגמלאות ומתקשה להתמודד עם הזמן הפנוי בחייו מחויב בטיפול מעמיק? סיבות חיצוניות כאלה ואחרות ועוד שינויים פנימיים מוסברים אצל האדם, לעיתים עשויים להיפתר באמצעות טיפול פסיכולוגי קצר או אף ייעוץ קצרצר ולא בכניסה מעמיקה לנבכי הנפש. הרי מי לא חווה אחת לפרק זמן בחייו ירידת מצב רוח כזו או אחרת ועל אחת כמה וכמה במדינת ישראל שבה אירועים חדשים מאיימים מדי יום. מי שמגיב בצורה נורמלית נפשית, כל שהוא יצטרך זהו טיפול פסיכולוגי קצר, כתף תומכת לפרוק את שעל ליבו וכלים שיעזרו לו להתמודד עם השינויים בחייו.
יש כיום לא מעט פסיכולוגים ממגוון שיטות הטיפול השונות בענף שמציעים בין היתר טיפול פסיכולוגי קצר.
נראה שטיפול כזה ייקבע בהתאם לחוות הדעת הראשונית בביקור אצל הפסיכולוג ולמעשה כל אדם שיפנה אל פסיכולוג, יכול לקבל חוות דעת על משך הטיפול אליו הוא נדרש.

טיפול פסיכולוגי קצר מועד ברשת האינטרנט

נראה כי טיפול פסיכולוגי קצר או ממוקד כפי שרבים נוהגים לכנותו, נועד להתמודד עם בעיות ספציפיות בנפש האדם ולא עם מכלול בעיות לא מוגדר, שלעיתים משך האבחון בלבד חורג מפרק הזמן הקצר.
טיפול ממוקד לשיפור דימוי עצמי, התגברות על משבר ארעי בחיים, התמודדות עם לחץ בעבודה כל אלה עשויים לקבל מענה יעיל יותר בצורת טיפול מקוצרת ולאו דווקא בטיפול ממושך. ההיצע הפסיכולוגי ברשת הוא רחב יריעה ומומלץ למי שנתקל בו ותר אחריו לברור רק את החומר המקצועי.
בין הקליניקות השונות ועמודי פסיכולוגים שונים, ניתן למצוא לא מעט בנושא טיפול פסיכולוגי קצר, יעדיו ולמי הוא מתאים.

Exit mobile version