אביב עוז, מטפל מוסמך

ייעוץ פסיכולוגי יעיל

ייעוץ פסיכולוגי יעיל

נפש האדם היא המפתח האמיתי ליעדים רבים בחיים, הן האישיים, המקצועיים, החברתיים ולמעשה לנפש יש מגע בכל.
ייעוץ פסיכולוגי, הוא תהליך שנועד לבחון היבטים פסיכולוגיים, נפשיים שונים, הן עבור האדם הפרטי, עבור ארגונים שונים, והוא נעשה על מנת לשדרג מאפיינים מן התחום למטרות השונות.
הליך הייעוץ עשוי להוביל בין היתר ובמידת הצורך גם לכדי טיפול פסיכולוגי, אך יש להפריד בין הדברים.

ייעוץ פסיכולוגי ארגוני

מי לא ניגש במהלך חייו לראיון עבודה כלשהו ונאלץ בין היתר למלא שאלון כזה או אחר. נראה שאותו שאלון נבנה באמצעות ייעוץ פסיכולוגי כלשהו לצורכי הארגון, על מנת לאפשר לאתר את המועמדים הראויים. ללא ייעוץ פסיכולוגי יעיל מבוסס ידע מקצועית ושיתוף המטופל אים סיכוי שאפילו טיפול פסיכולוגי בצפון יצליח לפתור בעיות נפשיות במיוחד אם הם קשות.
בנוסף לעיתים בשלבי האיתור יש משימות מדמות מצב, גם בהם עשוי להיות ליווי פסיכולוגי מייעץ לארגון ברמות השונות, לבחינת כישורים חברתיים בין היתר, כמו בטחון עצמי ועוד.
נראה שאחד הכלים האפקטיביים ביותר עבור ארגונים כיום, הוא ליווי פסיכולוגים למטרות השונות, מגיוס חברים לארגון, ליווי ובחינת מערכות הארגון בהיבטים שונים, העצמה ופיתוח ארגוני ועוד.

ייעוץ פסיכולוגי מקדים

נראה שלא מעט אנשים פונים בחייהם אל פסיכולוג, רק לאחר משבר נפשי כלשהו, אם בגלל דכאון, חרדה בלתי מוסברת, לחץ נפשי ולא כהליך מתחזק, אחת לפרק זמן לצורך בקרה ומעקב.
כמה אנשים בוחרים לעבור אבחון פסיכולוגי שלא כתוצאה מאילוץ חיצוני כמו ראיון עבודה או בחינה כלשהי, רבים מדחיקים את נושא הטיפול השגרתי בנפש.
ייעוץ פסיכולוגי מלווה לאורך תקופה, עשוי בין היתר להוות אבחון מקדים לתופעות נפשיות שונות ולמנוע את ההגעה לאותה נקודת משבר, שלרב היא חוויה נפשית מטלטלת לא נעימה.
נפש האדם היא מוקד רב שינויים הנתון ללחצים בלתי פוסקים, להתמודדויות שונות, ולכל אדם עשויים להיות רגעי שבירה בדמות התקפי חרדה, משבר אמצע החיים, בין אם הוא בשיא חייו ובין אם הוא נמצא בתחתית.
כל אדם נדרש לבחון את מצבו הנפשי, להתבונן פנימה עוד בטרם המצב הלא נעים, הטראומה הנפשית מתרחשת, ושקול את הצורך לפנות אל ייעוץ או טיפול פסיכולוגי.
שקט נפשי, דימוי עצמי חיובי, בטחון עצמי הם חלק מהישגי ייעוץ וטיפול יעילים.

Exit mobile version