אביב עוז, מטפל מוסמך

מי צריך ייעוץ פסיכולוגי

מי צריך ייעוץ פסיכולוגי

נראה שהמודעות לנפש האדם בעשור, אולי קצת יותר, האחרון הגיעו לרמות חסרות תקדים.
העיסוק בנבכי נפש האדם הפך לבסיס לסדרות טלוויזיה מובילות, סרטי קולנוע שוברי קופות, מעל לכל טיפול פסיכולוגי, הוא כבר לא עניין שיש להסתיר, אין צורך להצניע את הפגישות ולתרץ, נראה שכל אדם שני או שלישי בימינו יש ייעוץ פסיכולוגי מסוג כלשהו.

מגיפת המאה ה-21 דיכאון

אם עליית המודעות לבעיות נפש האדם, ההיכרות עם הבעיות והתסמינים, מאפשרים לכל אדם, שלא בצדק, לומר “הוא בדיכאון”, ” אתה טיפוס חרדתי”… ועוד מושגים, שיש להם משמעות רחבת היקף מבחינה בריאותית, ויש צורך בקביעה מוסמכת על מנת לאשר אותם, או מה שנקרא אבחון פסיכולוגי.
נכון נראה שלמאפייני המאה החדשה, יש השפעות עצומות על נפש האדם, עם השינויים התרבותיים והטכנולוגיים מרחיקי הלכת, שנלווים להם תהליכים של ניכור, בדידות, ועוד היבטים שעשויים לגרום בין היתר לסימני דיכאון ברמות השונות.
חשוב לציין כי דיכאון עשוי להיות תולדה של לא מעט היבטים הן סביבתיים והן בריאותיים, בהשפעת הורמונים בגוף לדוגמה במהלך היריון או לאחריו, אנשים בגיל זקנה ועוד.
לכל הגורמים יש דרכי טיפול פסיכולוגי בצפון, הן בהיבט הפסיכולוגי ניסיון לפתור מצוות נפשיות ופנימיות ובמידה ויש צורך בעזרה נוספת, יש יכולת להיעזר בגורמי פסיכיאטריה לצורך טיפול רפואי באמצעות כדורים וכדומה.

חרדות – מחלה שלא תמיד מטפלים בה

לצד הדיכאון שהוא סמל המהפכה הנפשית בעשורים האחרונים, מרכיבי החרדה הפכו גם הם לאחד הנושאים המבוקשים בעת טיפול פסיכולוגי.
גם למאפייני החרדה ניתן למצוא לא מעט גורמים נסיבתיים עם העידן הנוכחי, ויש לתופעות החרדה השלכות עצומות על האנשים שחווים אותן, סובלים מהם ורצוי מאוד שיפנו לטיפול שיסייע להם.
נראה שאנשים שסובלים מחרדות, לא מסוגלים להתמודד באופן תקין עם שגרת חייהם לאורך זמן, וללא סיוע מגורם מקצועי חייהם עשויים להפגע וכך גם חיי הסובבים אותם.
בדומה לדיכאון גם לגבי חרדות, נמצא קשר חיובי ואפקטיבי להקלה על התופעות באמצעות טיפול פסיכולוגי, כך שלאנשים שמרגישים מצוקות בלתי מוסברות אין צורך להמשיך לסבול בשקט.
פנייה לגורם מקצועי בתחום הנפש, היא כלי שעשוי להסיר לא מעט חסמים ומגבלות נפשיות.

Exit mobile version