אביב עוז, מטפל מוסמך

התהליך של הטיפול פסיכולוגי חיובי

התהליך של הטיפול פסיכולוגי חיובי

חוסר הניסיון והעובדה שאנשים רבים אינם מודעים להשלכות של טיפול פסיכולוגי חיובי או טיפול פסיכולוגי בכלל, חוסר המודעות גורם לפקפק ביעילותי של הטיפול הפסיכולוגי.
טיפול פסיכולוגי חיובי מתבטא בתוצאות שאליהן מגיעים ללא קשר ישיר לסוג הטיפול או למטפל עצמו ודרך פעולתו.

תנאים לקיום טיפול פסיכולוגי חיובי

על מנת שהתהליך יתקיים כראוי ישנם מספר תנאים הכרחיים, התנאים הללו בין היתר אחראים על יעילות הטיפול ותוצאותיו.
תנאי ראשון וחשוב הוא הנכונות, המחויבות וגם בטחון עצמי של המטופל לעבור את התהליך ולבצע שינויים מתוך הבנת הבעיה והתובנה שהיא קיימת.
תנאי שני חשוב לא פחות להצלחת הטיפול הוא הקשר עם המטפל, חשוב לבחור מטפל שמתחברים אליו, מרגישים איתו בנוח וניתן להיפתח אליו, מטפל שניתן לתת בו אמון והוא בעל אוזן קשבת.
מכאן כמובן נסיק שגם המטפל שהוא פסיכולוג צריך להתחבר במידת מה למטופל שלו, כלומר הדדיות ביחסים בין המטופל למטפל בכל מצב גם אם מצב דיכאון או מצב אחר שיכול להתבטא בתחום כמו התקפי חרדה.

מדוע כדאי לעבור טיפול פסיכולוגי חיובי

אנו עוסקים במהלך היום בעבודה, ילדים, בית ופרנסה וגורמים נוספים אשר אינם נותנים לנו את האפשרות לעצור הכל לרגע ולחשוב מה אנחנו באמת רוצים, הזמן מכתיב לנו את אופי חיינו.
אנשים רבים עסוקים כל היום בביצוע המטלות אך אינם מרגישים וחשים סיפוק אישי ומימוש עצמי מכל המתרחש, הסיפוקים הללו באים לידי ביטוי בצרכים פיזיים וצרכים נפשיים כאחד.
כל אלה לעיתים אפילו גורמים לדכא את שמחת החיים ומטילים תחושות קשות שלעיתים באות לידי ביטוי בעצבנות יתר, חוסר חשק לבצע דברים והתחושה הכללית היא חוסר משמעות וחוסר באנרגיה.
התופעות הנפשיות הללו גורמות לנו לחוסר עניין בביצוע שגרתי של דברים ולתחושה של חוסר חיות שמתבטאת בחוסר אנרגיה ואף לעיתים דיכאון וחרדות.
זהו המקום של הטיפול הפסיכולוגי החיובי שמטרתו היא להחזיר את הצבע ללחיים כמו שנאמר, כלומר לקבל בחזרה את משמעות חיינו על ידי החזרת הסיפוקים והמשמעות של הדברים שעד כה לא היו קיימים.
טיפול פסיכולוגי חיובי מאתר ומגדיר מחדש את תחומי העניין וזאת בהתאם לסביבה האופפת את המטופל, כלומר תוצאות הטיפול נעשות בהתאמה לסביבת המטופל והמציאות היומית שלו.

Exit mobile version