טיפול פסיכולוגי בסקייפ מבלי לצאת מהבית

טיפול פסיכולוגי בסקייפ מבלי לצאת מהבית

כאשר מטופל מזדקק לטיפול פסיכולוגי הוא מחפש בעל מקצוע מנוסה אשר יבין את מצוקתו, יפנה לו אוזן קשבת ויסייע לו למצוא פתרון. באופן טבעי, הקשר בין מטופל לפסיכולוג דורש הבנה הדדית, אמון וסודיות. בניגוד לבעלי מקצוע אחרים, מטבע הדברים, בשיחה בין פסיכולוג למטופל נאמרים דברים אישיים ורגישים כך שחשוב כי במסגרת הטיפול תיבנה מערכת יחסים מושלמת בין המטופל לפסיכולוג.

כיצד הפך טיפול פסיכולוגי בסקייפ לאחד הטיפולים הנפוצים

טיפול פסיכולוגי בסקייפ הפך לכלי טיפולי נפוץ ביותר בשנים האחרונות תודות לתשתית האינטרנט המפותחת והתוכנות השונות המאפשרות לקיים מפגשים וירטואליים שאינם נופלים ברמתם ממפגש פרונטלי. כיום, ניתן בקלות וללא הגבלת מרחק גאוגרפי לפגוש פסיכולוג בסקייפ ולקבל את אותו השירות בדיוק שהיה ניתן למטופל אילו היה פוגש את הפסיכולוג בקליניקה. טיפול פסיכולוגי בסקייפ, במקרים רבים כפי שנראה בהמשך, מהווה יתרון על פני טיפול פרונטלי ויכול לסייע למטופל הרבה יותר ממפגש פיסי.

מהם היתרונות של טיפול פסיכולוגי בסקייפ

בעקבות הפיתוח המואץ של האמצעים הטכנולוגים והתוכנות השונות כגון סקייפ וזום, כיום לפגוש פסיכולוג בסקייפ הפך לדבר נפוץ ומקובל ומטופלים רבים בוחרים באופציה זו. בין שלל היתרונות של טיפול פסיכולוגי בסקייפ ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  • העדר משמעות למרחק גאוגרפי – נניח שקיבלתם המלצה על פסיכולוג מומחה בתחום המגורר בדרום הארץ אך הנכם מתגוררים בחלקה הצפוני. באמצעות טיפול פסיכולוגי בסקייפ, תוכלו לגשר על המרחק הגאוגרפי ולפגוש את הפסיכולוג בסקייפ באופן שאינו נופל ממפגש פרונטלי. פסיכולוג בסקייפ מתאים אף לישראלים המתגוררים בחו”ל ונמצאים הרחק ממקום מגוריו של הפסיכולוג.
  • מטופלים בעלי מוגבלויות או ביישנים – במקרים רבים, אנשים בעלי מוגבלויות או נכויות, מתקשים לצאת מביתם ולכן אופציה של טיפול פסיכולוגי בסקייפ בהחלט יכול להעניק להם מענה הולם לצרכיהם. כמו כן, אנשים הסובלים מביישנות ומהססים לצאת לטיפול פרונטלי יכולים אף הם להיעזר בסקייפ כאמצעי לפתרון מצוקתם.
  • מוטיבציה גדולה יותר להצלחת הטיפול – דווקא בהעדר מפגש פיסי בין הפסיכולוג למטופל, ירתמו שני הצדדים להצלחת הטיפול באופן רציני יותר. לכאורה, מדובר במוטיבציה סמויה הנועדה לגשר על החיסרון בקליניקה וטיפול בגישה המסורתית המוכרת לנו.

למי מתאים טיפול פסיכולוגי בסקייפ

באופן טבעי, טיפול פסיכולוגי דורש מספר טיפולים לצורך הצלחת הטיפול והשגת התוצאות הנדרשות. טיפול עם פסיכולוג בסקייפ מתאים בעיקר לאנשים עובדים אשר אינם יכולים להגיע לקליניקה באופן רציף. טיפול פסיכולוגי בסקייפ יאפשר לאנשים אלו לשלב את הטיפולים המקצועיים בשגרת חייהם ללא צורך בבזבוז זמן בכבישים בדרך לקליניקה או בהמתנה בתור עד לסיום הטיפול של פציינט אחר.
טיפול פסיכולוגי בסקייפ מתאים אף למטופלים שאינם אוהבים להיחשף ולבוא במגע עם אנשים זרים. במקרה של אנשים כאלו, טיפול פסיכולוגי בסקייפ יכול להביא לתוצאה טובה יותר והצלחת הטיפול באופן מרבי מאשר טיפול בקליניקה פרונטלי.

האם טיפול של פסיכולוג בסקייפ מניב את אותן תוצאות כמו בטיפול בקליניקה?

ראשית, יש לזכור כי טיפול פסיכולוגי משתנה מאדם לאדם ומידת הצלחת הטיפול תלויה אף בגורמים משתנים אחרים. יחד עם זאת, טיפול פסיכולוגי בסקייפ עשוי במרבית המקרים להביא להצלחת הטיפול באופן טוב יותר ממפגש פרונטלי. מסתבר, כי נוכחות פיסית של הצדדים בקליניקה אינה הגורם המשפיע על הצלחת הטיפול וכי סיבות אחרות כגון כימיה בין הצדדים או ניסיון של הפסיכולוג הן אלו שיביאו להצלחתו.

לאלה שעדין לא השתכנעו כי טיפול פסיכולוגי בסקייפ הוא הטיפול היעיל ביותר, נסו לבצע טיפול אחד באמצעות הסקייפ. התאכזבתם? תמיד תוכלו לשוב ולחזור לקליניקה המוכרת ולמפגש הפרונטלי עם הפסיכולוג.