טיפול פסיכולוגי בזום, האם זה טוב?

טיפול פסיכולוגי בזום, האם זה טוב?

טיפול פסיכולוגי בזום הוא חדש כי בדרך כלל הטיפול נעשה פנים מול פנים בדלתיים סגורות ובפורום רגיש ואישי. לא כולם מבינים בדיוק מה זה פסיכולוג בזום כי פעמים רבות, הפסיכולוג הוא האדם בו אנו בוטחים על מנת לספר לו את הסודות הכמוסים ביותר. אך כעת בתקופת הקורונה, ההרגלים שלנו משתנים וכך למדנו להכיר פסיכולוג בזום. זוהי בעצם אפשרות מעניינת ביותר להמשך הטיפולים שלנו מבלי שנצטרך להפסיק את הדבר שכה עוזר לנו. בזמנים שכאלו בהם אנחנו עומדים למצוא את עצמנו לבד כתוצאה מבידודים וסגרים טוב לדעת שישנו פסיכולוג בזום זמין במיוחד בשבילנו. טיפול פסיכולוגי בזום בצורה שכזאת מגיע על פי סטנדרטים שונים של איכות ולכן עליכם לבדוק את התחום ולהבין מהי האפשרות המתאימה ביותר בשבילכם.

האדם שאנו צריכים בתקופה הקשה

אם נמשיך לרגע לנסות להבין, מדוע טיפול פסיכולוגי בזום הוא כה נחוץ דווקא בתקופה שכזאת, הרי שמספיק להסתכל אל מסך הטלוויזיה בכדי להבין שאנחנו חיים בזמנים מלחיצים למדי. מגפה מתפשטת מסביב והרי זה טבעי שנמצא את עצמנו מפחדים. זהו בדיוק המקום בו נכנס לו פסיכולוג בזום. אדם העובד במסגרת זאת מסוגל להיות שם לצדכם, כאשר הדבר נעשה בבית שלכם ובמסגרת שנוחה לכם. יתרה מזאת, טיפול פסיכולוגי מסוגל להיות הדבר אשר יגרום לך לשינוי במצב הרוח ולכך שתבינו דברים בדרך אחרת. כך,פסיכולוג בזום יודע לתת לכם שיטות ספציפיות להתמודדות עם מצבי דיכאון לא פשוטים.

פסיכולוג בזום – פסיכולוגיה בעידן הטכנולוגי

אחד הדברים ששמים אליהם לב כאשר מתחילים לקבל טיפול פסיכולוגי בזום הוא הדרך בה המטפל מתנהג כלפי המטופל. האם הוא קשוב אליך, האם הוא רושם דברים במחברת, האם הוא שואל שאלות רבות. התנהגות שכזאת יכולה להיות מרכיב קריטי להמשך הטיפול ולהצלחה שלו. כך פסיכולוג בזום צריך דווקא להיות קשוב בצורה מוגברת לאדם שנמצא מולו. זאת מכיוון שאנחנו מדברים על מסגרת טכנולוגית אשר המטופל יכול לצאת ממנה ברגעי משבר, להסיח את דעתו בעזרת צפייה במסכים ועוד אפשרויות שונות. כך דווקא בעידן טכנולוגי אשר מביא לנו שפע של מוקדים אליהם אנחנו יכולים לברוח,ישנו צורך בבעל מקצוע. פסיכולוג בזום יכול להיות אחד שכזה.

תוכנה אחת שיש בה הכול

ישנה סיבה לכך שבעלי מקצוע רבים בוחרים לבצע טיפול פסיכולוגי בזום. מדובר על תוכנה חדשנית למדי המסוגלת לתת למשתמשים בה כלים רבים הנותנים להם את היכולת לתמרן במגוון מצבים. כך ניתן לשלוח סרטונים וקישורים לאתרים ולהפוך את הטיפול למתקשר יותר. אם בטיפול פסיכולוגי רגיל אנחנו יכולים פשוט לבצע שיחה עם המומחה הרי שבעזרת טיפול פסיכולוגי בזום ניתן למצוא דרכים שונות להפוך את הטיפול ליעיל יותר. כך קיימת לה אפשרות נוספת לשיתוף מסך בין מחשבים, דבר זה אומר שהפסיכולוג יכול לבנות מצגת של ממש ולתת למטופל להביט בה ולהיעזר בדבר במידת הצורך ועד כמה שאפשר.

השיטה הקונבנציונלית מול שיטה של טיפול פסיכולוגי בזום

נשאלת השאלה, עכשיו כשגילינו את האפשרות ואנו יודעים על הזמינות של טיפול המתבצע בעזרת תוכנת זום, האם ישנו צורך לחזור בכלל לטיפול פנים מול פנים. התשובה הפשוטה היא שהבחירה היא בידיים שלכם. כך אתם מסוגלים לבחון את המצב הקיים בפניכם ולהחליט מה יותר עובד בשבילכם. למען האמת, תוכלו לשלב בין שני הדברים מכיוון שבמקום מסוים הם בלתי נפרדים. זהו איננו מצב של בחירה בין אחת מהאפשרויות, זהו מצב נוח של אפשרות ליהנות מעולמות דומים למדי. כעת הקורונה הפכה לסוג של שגרה ואנחנו צריכים למצוא את ההרגלים הפרטים שלנו שהם מתאימים לשגרה המתקיימת בחיינו בצורה כזאת או אחרת.